کاهش قیمت طلای جهانی

به گزارش تجارت‌نیوز، طلای جهانی پس از رسیدن به نزدیکی مرز دو هزار دلار، روز سه‌‌‌شنبه از این سطح عقب‌‌‌نشینی کرد. از آنجا که شاخص دلار معکوس روند طلا حرکت می‌کند، شاخص دلار با نزدیک شدن به بالاترین حد خود از آوریل ۲۰۲۰ و تقویت بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا جذابیت فلز زرد را به عنوان پناهگاه امن کاهش داد و از رشد قبلی بازگشت.

بر این اساس طلا  ابتدای روز در محدوده سطح ۱۹۸۰ دلار نوسان داشت؛ اما در ادامه روز به شدت کاهش قیمت داشت و در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران به ۱۹۵۴ دلار رسید. برخی نگرانی‌ها از ادامه جنگ میان روسیه و اوکراین و گرانی مواد غذایی و همچنین انرژی و بالطبع رشد تورم جهانی این امیدواری را در بین کارشناسان ایجاد کرده که افزایش قیمت طلا را در میان‌مدت پیش‌بینی کنند.

افت قیمت سکه

پس از بازگشت نرخ دلار در بازار آزاد به زیر سطح مهم ۲۸‌هزار تومان و تثبیت قیمت‌ها در یک مسیر کاهشی، روز سه‌‌‌شنبه سکه امامی با ادامه‌‌‌دار بودن روند نزولی قیمت دلار، افت قیمت را شاهد بود. این کاهش بهای فلز گرانبهای داخلی روز گذشته با عقب‌‌‌نشنی کردن قیمت طلا در بازار جهانی تشدید شد.

همین امر نیز باعث شد تا حباب سکه همچنان زیر ۳۰۰‌هزار تومان باقی بماند. بر این اساس سکه با قیمت ۱۳‌میلیون و۲۱۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. برخی کارشناسان معتقدند که با تقویت فضای نزولی در بازار ارز و همچنین بلاتکلیف ماندن روند طلای جهانی، این احتمال وجود دارد که بهای سکه طی روزهای آتی با حفظ تمایلات نزولی هفته را پشت سر بگذارد. علاوه بر این آنها اذعان دارند که نباید انتظار افت شدید قیمت را داشت.

فهرست
onload="breakout_of_frame()"